Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART zapraszło na wystawę fotografii ERAZMA WOJCIECHA FELCYNA
do lokalu artystycznego TYGIEL w Gdyni, ul. Abrahama 86 (wejście od ul.Władysława IV). Wystawa była czynna do 13 marca 2013 r. od 12.00 do 22.00
Erazm Wojciech Felcyn
– z urodzenia bydgoszczanin (1946), dr inż. chemik, z-ca dyrektora i członek zarządu firmy CREON (Gdańsk).
W latach 1964 – 1966 fotoreporter, a następnie (1966-1968) redaktor naczelny Ilustrowanego Magazynu Studentów Politechniki Gdańskiej „Kronika Studencka”. Członek Sekcji Wystawienniczej Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego (1970 – 1976). Członek Związku Polskich Artystów Fotografików od 2005 r.
Zadebiutował w 1965 r. indywidualną wystawą „Na szlaku” w jednym z klubów studenckich Gdańska. W następnych latach wziął udział w blisko dwustu wystawach w kraju i na świecie zdobywając szereg medalii prestiżowych wyróżnień. Wiele jego zdjęć znajduje się w kolekcjach muzealnych i prywatnych.
Korzystając z możliwości techniki cyfrowej na bazie swoich starych negatywów zrealizował unikatowe kolekcje portretów ludzi związanych w latach 1964 – 1968 z Politechniką Gdańską oraz portretów kaszubskich z lat 1968 – 1972. W latach 2003 – 2011 stworzył zbiór zatytułowany „INWAZJA – subiektywny portret śmieci”. Równolegle, w latach 2007 – 2010, powstawał cykl portretowy „CREONALIA”. Jest autorem licznych prac o charakterze eksperymentalnym, m.in. cykli „Szukając siebie samego” (2007-2010) oraz „CREONALE” (2011).
Kontakt z autorem: e.w.felcyn@creon.pl lub erazm.w.f@gmail.com
AUTOR O WYSTAWIE
Artysta poszukujący musi eksperymentować: eksperyment jest jego obowiązkiem i prawem. Jeśli owoce takiego działania trudno przypisać do już uprzednio uznanego wzorca, to często pojawia się problem polegający na braku zrozumienia i akceptacji. Czy będzie tak również w przypadku CREONALI ?
CREONALE to kolekcja będąca rezultatem daleko idącego przetworzenia realistycznych portretów fotograficznych. Skupiająca uwagę forma plastyczna jest tu dominantą złudną: prezentowany zbiór skierowany jest do świadomego widza i stawia szereg istotnych pytań. Chodzi tu nie tylko o problem granicy między fotografią a grafiką cyfrową. Istotną kwestią jest tu przede wszystkim badanie oceny efektów ataku autora na swoiste sacrum, jakim jest twarz człowieka.
Aneksem do wystawy jest prezentacja fragmentu cyklu autoportretów „Szukając siebie samego”. Mieszczą się one w tym samym nurcie myślowym, co CREONALE. Cykl ten można również odebrać jako prowokację stymulującą widza do refleksji nad własną egzystencją.
Erazm W. Felcyn