Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART zapraszało na wystawę fotografii Erazma Wojciecha Felcyna „INWAZJA-subiektywny portret śmieci”. Lokal artystyczny TYGIEL w Gdyni, ul. Abrahama 86 wejście od ulicy Władysława IV. Wystawa była czynna w dniach od 21.03 do 14.04. 2019 r.
Erazm Wojciech Felcyn
W latach 1964-1966 fotoreporter, a następnie (1966-1968) redaktor naczelny Ilustrowanego Magazynu Studentów Politechniki Gdańskiej „Kronika Studencka”. Członek Sekcji Wystawienniczej Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego (1970-1976). Członek ZPAF od 2005 r., od 2014 r. przewodniczący Komisji Artystycznej OG ZPAF. Zadebiutował w 1965 r., w następnych latach wziął udział w ponad stu wystawach w kraju i na świecie zdobywając szereg medali i wyróżnień. Korzystając z możliwości techniki cyfrowej na bazie swych starych negatywów zrealizował unikatowe kolekcje portretów ludzi związanych w latach 1964-1968 z Politechniką Gdańską oraz portretów kaszubskich z lat 1968-1972. Ma w swoim dorobku szereg wystaw indywidualnych, między innymi są to: „Inwazja – subiektywny portret śmieci”, „Rosarium”, „Synthesis”, „Niepokonani”, „Fantasmagorie”, „Wyspy Szczęścia”, „Anatomia Apokalipsy”. Jest też autorem eseju „Pokażcie mi anioła – o realizmie rzeczywistości w fotografii”.
„INWAZJA – subiektywny portret śmieci” Rozwój technik utylizacyjnych i działania mające na celu oszczędzanie środowiska są wciąż nieadekwatne do potrzeb. Środowisko, które nas otacza, jest w coraz większym stopniu obciążane śmieciami i odpadami, a powietrze, którym oddychamy, jest coraz bardziej skażone zanieczyszczeniami mechanicznymi, chemicznymi i biologicznymi. Zbiór „INWAZJA – subiektywny portret śmieci” jest swoistego rodzaju skutkiem kontemplacji powyższych faktów autora – zaangażowanego w ekologię chemika i artystę fotografika jednocześnie. Zdjęcia do wystawy kolekcjonował w latach 2003-2011, a wykonywał je głównie w rejonie zamieszkania i na bałtyckich plażach. Wystawa nie ma charakteru dokumentalnego – wybór tematów wynika z subiektywnych decyzji autora, a większość prac została przetworzona komputerowo. Koncepcja artystyczna „INWAZJI” jest całkowicie oryginalna, a jej innowacyjność, walory estetyczne i edukacyjne sprawiają, że może być ona adresowana do każdego widza i w każdym miejscu naszego globu.
Erazm Wojciech Felcyn